zaterdag 15 september 2012

Rabat

De eerste steiger is van de koning. Er liggen vier identieke moterjachten (doe er maar vier) en een hele snelle van de koning zelf. Maar hij is vooral liefhebber van jetskien, vandaar de jet-skiclub aan de overkant met twee helicopter-platforms. Als onze Willem zoiets zou doen, beginnen de Nederlanders te zeuren. Hier kan je nog koning zijn.



Als schipper heeft de koning graag wat overzicht...

We waren nog nooit in een Arabisch land geweest, het komt wel op je af, de kleuren, de chaos, het lawaai. De mensen zijn heel vriendelijk, als we staan rond te kijken, spreekt men je aan en begint men de weg te wijzen. Welcome to Marocco. Als het om geld gaat, trekken ze je een poot uit, maar we zijn wel rijk en zo gaat het hier.

De kasba was erg mooi en de oude stad met alle winkeltjes zeer indrukwekkend.
 
 
 
Kasba
 









Medina van Rabat



We liggen in Sale, dat is Noordoever, een meer traditionele stad. We liepen gisteren in de Medina, beide met blote benen een beetje uit de toon. Toch werden we steeds vriendelijk geholpen. Naar Sale is een brug gebouwd en aan de oevers is een project van Foster en een stijl die past bij de Kasba tegenover.
Voor 4 Dirham zet men je over , op de achtergrond Foster

Een supermoderne tram verbindt Rabat met Sale. Die hebben we terug genomen, moe van het lopen in de hitte. We genieten nu van een pilsje op de boot, in de schaduw en met een koel zeewindje. Je hoort ons niet klagen.
De dag begonnen met het repareren van de stekker aan de GSM-antenne van de AIS (daarmee kan de AIS onze positie doorgeven). Lees mijn technische rubriek: wat zit er op het rek. We zouden nu weer te zien moeten zijn. Zo is er bijna elke dag een technische klus of iets te kopen bij een shipchandler, als die er is. In het gebouw van de chandler hier, zit een dierenwinkel. De gasfles moet gevuld worden in Mohamedia, onze volgende bestemming.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten