Zo gonzen de gesprekken op de Nederlandse steiger ( ze hebben ons allemaal bij elkaar gelegd).
Het wordt tijd om naar de Kaap Verden te vertrekken. Rommy had uitgezocht, dat zaterdag de beste dag was om te vertrekken. Ondertussen hebben alle boten deze conclusie getrokken..
Weer veel klussen gedaan (hangnetten voor voedsel, batterij-monitoren aangesloten, klep van de bakskist gerepareerd en de voorraden aangevuld. Alle apparatuur (Epirb, sart, GMDS-marifoon, DSC) gecontroleerd en het bed in de achtercabine vrijgemaakt. Ook nog naar de kapper geweest.
De spanning neemt toe, op alle boten is men dezelfde soort dingen aan het doen. De watertanks worden gevuld, de rubberboten worden weggeborgen en de verstaging wordt bijgespannen. Men deelt kaartjes uit met telnummers en e-mailadressen. We zien elkaar weer op de Kaap Verden of de Carieb.
Dit is het weerbeeld van as zondag, de rode pijltjes betekenen 20 tot 25 knopen wind, een kleine Bft 6. Tegen de tijd, dat wij daar zijn is die wind daar al minder. Lastig zullen de hoge golven van achteren zijn. Het wordt misschien een sportieve overtocht. (We varen dus van de eilandjes rechtboven naar de eilandjes linksonder, een afstand van 850 zeemijl)
Rommy heeft de helft van het serie-zeeanker nu klaar. Het is een lijn met 120 kleine rode parachuutjes, die de boot kunnen stilleggen of afremmen. Het werkt veel geleidelijker dan één groot zeeanker. We gaan het onderweg testen.
Over 7 tot 9 dagen hoort u weer van ons, als we een cafe met wifi kunnen vinden. Adios..
Geen opmerkingen:
Een reactie posten