zondag 14 oktober 2012

Rubicon

Na een week ankeren weer zo'n mooie marina met zwembad. We togen dus ook spoorslags met onze postbank handdoeken naar het zwembad. Het toegangskaartje paste niet op het hek, maar we liepen gewoon met wat andere mensen naar binnen. Dit hadden we nog nooit gezien: een bar midden in het zwembad, spuitende fonteinen, naast elke ligbank een knop met een bestellijst (gewoon een getal indrukken en de ober staat naast je met het drankje). Ik probeerde net zo verveeld te kijken als de mensen om me heen, maar ik voelde me zo opgelaten, dat ik het zwembad verliet en de verdere omgeving ging verkennen. Verderop was nog een zwembad en van daaruit werd ik geroepen door Irma van de Flying Circus. Dit was het zwembad, dat bij de marina hoorde. Hier moest je naar de ober zwaaien en de bar was gewoon náást het bad.



Ben ik blij, dat ik in het eerste bad niet ontmaskerd ben en onder de afkeurende blikken van die gasten naar buiten ben gegooid. Voortaan als het kaartje niet klopt: eerst vragen.

Maar dit is niet Lazarote. Tussen de gebouwen bij het zwembad door zie je de zwarte bergen. Dat is Lazarote, het zwarte eiland. We reden door vlaktes lavasteen, soms heel ruw dan glad. Zwart, rood en geel. De vulkaan heeft een paar eeuwen geleden 6 jaar gloeiende lava uitgespoten, het landschap is een maanschap. Tot voor kort had het 11 jaar niet geregend. Overal cactussen (waar ze likeur van maken) en wijnstronken in kuilen beschermd door muurtjes van lavasteen.
De wijn krijgt van de mineralen een sherry smaak, heerlijk om bij warm weer te drinken.





Maar de sportvisser uit Liverpool zei: I like trees. Hij ligt hier al 8 jaar, maar geeft niet om het landschap. Ik was met mijn hengel en haken (en 2 Heineken) naar hem toe gegaan. Hij vond de hengel, de reel en de haken goed, alleen moet ik een andere lijn kopen. Hij miste zijn vismaat van 73, die had nu een vriendin (lucky bastard).
 
De Engelse eigenaar van de watersportzaak, waar ik andere lijn ging kopen bleek 10 jaar in Barendrecht te hebben gewoond.
 
Morgen maar weer eens verder. Het volgende eiland heet Fuertaventura. Het is 50 zeemijl naar de haven van bestemming.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten