zaterdag 11 februari 2017

Ti Grill



De Duitse Halberg Rassy ‘Annabelle’ naast ons haalt zijn anker op. Ga je weg? Nee, mijn stuurautomaat is gerepareerd en die ga ik uitproberen. Later is hij terug en komt langs met zijn Schlauchbot. Claus is alleen de plas overgestoken zonder stuurautomaat. Claus weet van alles de prijs en praat alleen maar over problemen. En hij praat onafgebroken, zoals de meeste solozeilers, die drie weken niemand hebben gesproken. De boegschroef vloog eraf, de koeling van de dieselgenerator ging kapot. Niet berekend op het warme water hier. We kochten een nieuwe FMradio: niet voluit aanzetten, dat trekt de koeling niet, is op Europa berekend.



We liggen in de baai te ver voor wifi, dus ik typ dit nu op het terras van Ti Grill. Bereik door de mangroven. Rommy is naar de telefoonwinkel voor een plaatselijke simkaart. Ik eet een gegrillde kip met couscous. Dit is de Bram Ladage van Martinique. Een stroom van mensen komt halen en rondom me zit iedereen een bordje te eten. Ik kan met die heerlijke geuren niet achterblijven.


Rommy is terug: men sprak geen Engels, nu heeft ze voor €35 van alles in de telefoon. Zal het werken? Zal het veel frustraties geven. Zal het me genoeg worden? Nous verons.

We gaan boodschappen doen bij Carrefour en terug naar de boot. De nieuwe radio aansluiten. Morgen varen. Naar Grand Anse. Een dag daar en dan naar Trois Illes. Van daaruit halen we Jori en Wijnand van het vliegveld. Dat zijn de plannen.

Rommy kan haar nummer niet vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten