dinsdag 24 juli 2012

eindelijk echt op weg......

onze AIS volgers (marinetraffic.com) zullen zich al afgevraagd hebben wat er aan de hand was: Van Rotterdam naar Bruinisse, weer terug naar Middelharnis, Veerse meer, Vlissingen.......
Maandag 16 juli heeft de monteur een nieuwe leiding van de dieseltank naar de motor gelegd en nog wat kleine verbeteringen aangebracht, dus dat euvel was verholpen. in de stromende regen door de parksluizen, nog gezwaaid naar Wim op zijn balkon en vol goede moed vertrokken.
onderweg blijkt de windmolen de accu niet meer te laden. gebeld met een watersportzaak in Bruinisse en die bestelden gelijk een nieuwe regulateur. zou dinsdag in Bruinisse aankomen, dus dat kwam goed uit. Dinsdag was het kastje er inderdaad om 12.00 uur, maar bij het aansluiten ontsond kortsluiting en deed het nieuwe kastje het ook niet meer.... importeur gebeld, kastje opgestuurd, zou maandag mogelijk weer terug zijn.
Ondertussen bleek de giekophouder de giek scheef te trekken. we lagen toch in Bruinisse, dus iemand gevraagd om er naar te kijken wat er aan de hand was. Een 'snelle' jongeman kwam langs, schudde zijn hoofd bij het zien van onze giek en zei dat er niets anders op zat dan een nieuwe giek te installeren. want het lummelbelsag op de giek was zo gedateerd, daar was geen oplossing meer voor te vinden. Ik vond dat nogal snel gezegd (en gieken zijn bovendien prijzig), dus hebben we Neutmast in Middelharnis gebeld om advies (Neutmast heeft onze bakstag gemaakt en onze zeereling vernieuwd, is zeer betrouwbaar en gedegen)
Hij ging vrijdag met vakantie maar zei, als je nu naar Middelharnis komt, dan kijk ik er nog naar. Wij dus weer terug naar Middelharnis. Een van de jongens keek daar eens goed naar het lummelbeslag en heeft er iets heel moois voor bedacht en diezelfde dag nog gemaakt, dus gelukkig geen nieuwe giek......
Vrijdags weer vertrokken, ondertussen herhaaldelijk met Bruinisse getelefoneerd over de regulateur maar dat leverde niets op. Vrijdagavond op het Veerse meer  overnacht en zaterdag doorgevaren naar Vlissingen. Gisteren (mandag) weer gebeld, bleek dat de importeur de regulateur voorlopig niet zou opsturen.
Het kwam ons ondertussen de strot uit, we waren er al een week mee in de weer, dus heeft Gerard op internet een andere leverancier opgezocht, gebeld en ja, zij hadden het gelukkig op voorraad. Gerard naar Bodegraven en weer terug, kastje er weer tussen gezet en vanochtend zijn we dan echt vertrokken.
Weinig wind, heerlijk warm, waren op 14.00 uur in Nieuwpoort. In onze herinnering (we waren er met onze vorige boot een jaar of 10 geleden) was het een wat armoedig, stil stadje. Het is heel erg opgeknapt, ziet er nu allemaal heel goed verzorgd en gezellig uit.
Morgen de sprong naar Calais of Boulogne en van daaruit misschien een nachtje doorvaren naar Cherbourg. Als dat lukt, zitten we we weer aardig op schema.

1 opmerking:

  1. Hoi Rommy en Gerard,

    Helaas is jullie vertrek ongemerkt aan ons voorbij gegaan, maar we gaan alles zeker volgen.

    Goede vaart!

    Hartelijke groeten,

    Greta en Leo.

    BeantwoordenVerwijderen