woensdag 12 september 2018

No limers, no slackers, no timewasters.


Met mijn laptop onder de arm ga ik naar het internet-lokaal. Ik wou daar eerst wat anders doen, maar gezien het grote bord aan de wand verstuur ik maar dit blog.


Er zijn veel borde hier. Op het muurtje naast de grocery store waar ik sinds de bar is gesloten altijd zit om een pakje melk te drinken staat NO SITTING ON THE WALL. Op het terrein van Peak, de andere grote boatyard staat een groot bord over limers, slackers en time wasters. OK, zullen we dan maar niet meer doen. 

Ik loop bij het douanekantoor naar binnen om het plakkaat over camouflage kleding te fotograferen. Het is verboden te fotograferen in het kantoor (zegt een bordje). Ik vraag of het aanplakbord mag fotograferen. Nee het is verboden hiet binnen te fotograferen, zegt de dikke man in een indrukwekkend uniform. Maar het een publicatiebord.... Hebt u mischien een kopie? Ik ben namelijk politieman en professioneel geinteresseerd in het verbieden van camouflage kleding. Hij loopt naar achteren en haalt hetzelfde plakkaat uit een kast. Zal ik het buiten fotograferen? Nee, dat hoeft dan weer niet. Misschien is hij bang, dat ik er met het plakkaat vandoor ga.


We zijn al een week het dek aan het verven. Onder de tent hebben we geen last van de zware stortbuien. We kopen de verf bij Mel in de Corall Cove Marina. Zou Powerboats niet blij mee zijn, als ze het wisten. Maar het gaat allemaal confidentieel, goedkoop en met deskundig advies. Onder de tent hebben we wel last van de hitte. Als het niet waait loopt de temp buiten op naar 35 graden en onder de tent is het nog veel warmer. Elke 2 uur moeten we even naar binnen, afkoelen, kleren laten drogen en koude cola drinken. We beginnen on 6.30 uur en stoppen rond 14 uur. 


Mel heeft 2 potten antifouling klaar staan. 3 dagen voor de te waterlating komt hij die geschud brengen. Het is erg goed spul. Zeer giftig dus. Verboden in de USA. Zal een regel van Obama zijn, die ze vergeten zijn terug te schroeven. Dus  goed spul. 


Noordelijk van hier, ver noordelijk van hier passeert al de 10e hurricane/tropical storm. De NOAA gaf giseren een satalietfoto van 3 orkanen achter elkaar. Twee zijn van plan naar het Noorden af te buigen, maar de orkaan Florence organiseert zich steeds meer en gaat op Noord en Zuid Carolina af. De straten in Beaufort zullen onderlopen. Beter nog maar wat te verven hier op de wal.



 Eén van de leukste dingen van onze vakantie in Nederland was de bierproeverij van Lois ten huize van onze vriendin Miep. We zijn inmiddels helemaal op het bierpad. Alleen hier in Trinidad is het overal pils. Gelukkig is er Guinness en Makkeras milky stout.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten